Kontakt
Budeme rádi, když se nám ozvete. Pokud hledáte odpovědi na otázky, potřebujete se zeptat na detaily z výpisu, neváhejte a kontaktujte nás.
Často kladené otázky
Zjistěte, zda jsme Vaši otázku již nezodpověděli.
Výpis z registru
Zajímají vás výpisy a služby? Potřebujete opravit data uvedená v Nebankovním registru? Navštivte Klientské centrum.
Kontakt
Nenašli jste odpovědi na vaše otázky?
Napište nám!
Často kladené otázky
Žadatelé o výpis
Jaký pro mě má registr přínos?
Jste-li dobrý klient, který své závazky splácí řádně a včas, potom tuto skutečnost finanční instituce rozpozná z vašeho výpisu z registru a bude na vás pohlížet jako na známého a solidního klienta. To se projeví v její nabídce a požadavcích a je dokonce možné, že dostanete lepší podmínky než klient neznámý (bez úvěrové historie) či nespolehlivý.
Kdo nahlíží na údaje v registru?
Právo žádat informace z Nebankovního registru má pouze taková finanční instituce, která má podepsanou smlouvu s provozovatelem registru, sdružením CNCB. Zároveň tato finanční instituce musí plnit řadu smluvních závazků, které jsou pravidelně kontrolovány. Hlavními uživateli Nebankovního registru jsou v současnosti zejména leasingové a splátkové společnosti, v rámci vzájemné výměny dat mezi BRKI (www.cbcb.cz) a NRKI do něj mají přístup i banky.
Jak dlouho se data v registru uchovávají a jak často se aktualizují?
Informace obsažené v registrech jsou aktualizovány měsíčně a jsou uchovávány po dobu smluvního vztahu s finanční institucí (po dobu trvání smlouvy o úvěru) a po dobu dalších čtyř let po jeho ukončení. Pokud smlouva s klientem nakonec nebyla uzavřena, informace o takové žádosti jsou uchovány v Nebankovním registru po dobu šesti měsíců.
Lze vymazat údaje z registru?
Zjistíte-li, že některý z údajů v registru je chybný nebo nepřesný, můžete se obrátit s žádostí o opravu na Klientské centrum CRIF, které po konzultaci s finanční institucí chybný údaj opraví. Vymazat data bezdůvodně z registrů nelze, Nebankovní registr data shromažďuje a vytváří z nich souhrn závazků dlužníků, aniž by do dat zasahoval nebo je upravoval bez doložení oprávněných námitek.
Když zaplatím pozdě splátku, uvidím to v registru?
Uživatelé registru aktualizují údaje ze svých databází jednou měsíčně. Opožděná splátka se v registru projeví při měsíční aktualizaci dat.
K čemu je určený výpis z registru a proč je dobré sledovat svoji úvěrovou historii pravidelně?
Na základě výpisu z registru finanční instituce vyhodnocují bonitu a důvěryhodnost svých klientů, kteří žádají o nový úvěr. Pravidelná kontrola (alespoň jednou ročně) výpisu z registru vám zajistí přehled o vašich závazcích a jejich plnění. Doporučuje se požádat o výpis z registru před samotnou žádostí o úvěr, abyste věděli, jak na vás bude finanční instituce nahlížet.
Členové registru
Kdo se může stát členem registru?
Sdružení CNCB provozuje Nebankovní registr klientských informací, který zpracovává údaje o poskytnutém financování ze stran nebankovních poskytovatelů spotřebitelských a jiných úvěrů. Do registru se mohou připojit právnické osoby, které jsou přímým věřitelem a mohou tak sdílet údaje o poskytnutých úvěrech a na základě plné reciprocity získávat úvěrové zprávy žadatelů o financování.
Do registru nemohou přímo nahlížet zprostředkovatelé, provozovatelé P2P platforem apod., kteří nejsou přímými věřiteli. Naopak do registru mohou vstoupit společnosti i z jiných segmentů, např. telekomunikační společnosti, energetické společnosti apod.
Jaké jsou podmínky vstupu do registru?
Právní hledisko: společnosti vstupující do NRKI musí dodržovat pravidla pro zpracování osobních údajů dle GDPR. Technické hledisko: společnosti vstupující do NRKI musí prokázat technickou připravenost pro sdílení dat s registrem.
Jak dlouho trvá proces zapojení se do registru?
Doba připojení je velmi individuální, standardně se pohybuje okolo 2 – 4 měsíců v návaznosti na technickou připravenost společnosti na sdílení dat.
Kolik stojí členství v registru?
Každá společnost, která je účastníkem registru, hradí jednotkovou cenu za získané úvěrové zprávy. Jiné poplatky nejsou účtovány.
Jaké společnosti jsou v Nebankovním registru klientských informací?
Aktuální seznam společností, které využívají NRKI, je uveden zde.
Napište nám
ID datové schránky
mtpy2rc
klient@cncb.cz
Telefon
+420 844 111 777
Logo CNCB ke stažení
CNCB – Czech Non-Banking Credit Bureau, z.s.p.o., zapsané ve spolkovém rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. L 58499.